Muggen, muggen en nog eens muggen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu Muggen, muggen en nog eens muggen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu

Muggen, muggen en nog eens muggen!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

07 Januari 2007 | Indonesië, Yogyakarta

Ola!

Nou luister!
Ik heb mijn benen altijd al het mooiste aan mijn lichaam gevonden..
En hier ben ik niet de enige die dat vindt..
Neej!
Er zijn hier namelijk van die beestjes die bij zichzelf gedacht moeten hebben, zo dat zijn lekkere benen! Het enige wat er ontbreekt aan dit prachtige stel benen is wat opfleuring, iets wat deze benen uniek maakt... zoals MUGGENBULTEN!!!

Ik ben dus gewoon de enige van ons vieren die constant gestoken wordt! Ik heb wel geteld... let op:
44 muggenbulten op mijn benen!!! Alleen mijn benen he,
44!!!! en dan niet van die kleine bultjes.. nee van die joekels!

Lekker dus!

Maar goed, verder gaat het hier prima!
We zijn gister in het gastgezin gearriveerd! :) Wat een kast van een huis.. werkelijk mega groot!
Er komen en gaan mensen in dit huis, je weet van de helft van de mensen niet of ze er wonen of gewoon op bezoek zijn.. maar ik vind het allemaal prima!

De kamer is mega groot, airco, grote kledingkast dus we kunnen eindelijk alles uit die rugzak halen.. ook een hele verfrissing :D
Ik heb meteen dat gezin met mijn was opgezadeld.. haha!

Afgelopen dagen hebben we weer een hoop gezien en gedaan!
Zal even een korte samenvatting geven:
In pandangaran hebben we met een andere gids nog een 1 dag tour gemaakt..
Erg mooi, eerst naar National Park waar de aapjes in het wild leven! Ze kwamen gewoon naar je toe. Alleen je moest oppassen voor the big boss! Die beschermt zijn aapjes..
En die gids vertelde ons, en serieus ik stond te kijken met open mond van verbazing, dat die opperaap dus zon kleine 40 keer per dag seks heeft (om het even netjes te houden op mijn site)!
40 keer! daar heeft ie dus een hele dagtaak aan! Viel me mee dat toen we hem zagen, hij niet bezig was! Zal ook wel een schrale ... krijgen dan ;) haha sorry!

Toen zijn we naar the green canyon geweest.. dat was echt prachtig! Kan het niet uitleggen, maar zal zo proberen er een foto op te zetten!
Daar konden we ook zwemmen, tussen de rotsen en de groene natuur!
Echt prachtig... en wij vroegen nog aan onze gids, zitten er geen beesten in het water? Neeej joh, ben je mal zei die!
Zegt die neef van Nadine (die woont hier, inn de stad waar we nu zijn) dat er krokodillen en slangen in dat water zitten..
MNaar of het waar is weet ik niet!

Ook zijn we die dag nog lekker naar het strand geweest!

De volgende ochtend vertrokken we al om 8 uur met een minibusje dat onze vorige gids (Iwan, die van de drie daagse toer) voor ons geregeld had!
Die chauffeur had zelfs een Hollands shirt aan gedaan, hij hield namelijk van Nederlands voetbal! Ondanks ze altijd verliezen ;)
Hij heeft ons in 6/7 uur naar Yogyakarta gebracht, de plek waar we nu zijn dus!

Vandaag zijn we met de neef van Nadine naar zijn pretpark geweest, hij is eigenaar of mede eigenaar! Het was er erg leuk, we mochten overal gratis in en hij heeft leuke foto's van ons gemaakt!
Verder zijn we ook naar het strand gegaan met hem (en zijn indonesische vriendin) waar we in een karretje gingen zitten dat dan voort werd getrokken door een paard, erg zielig.. maar beter dan lopen!
Ben liever lui dan moe ;)

Ook zijn we naar een lokaal souvenir marktje gegaan.. Waar ik een mooi souvenir gekocht heb! :)

Oh dit gastgezin is eigenlijk erg relaxed!
Het eten staat om 7 uur klaar, we eten alleen met de mensen die te gast zijn in dit huis! Wij dus met zn 4en, en dan nog een meisje uit NL, is vandaag aangekomen! En een vrouw uit Australie. Erg gezellig!
Ook wassen ze alles voor je, mag je overal gebruik van maken!
Het is helemaal niet zon verplichting als ik dacht, dat je bij hen op de bank moet zitten enzo.. het is eigenlijk meer een erg goed geregdl hotel :D
We aten vandaag zel;fs gehakt en aardappelen!
As Dutch as it get! :)

Morgen gaan we voor het eerst naar onze stageschool. We hebben al 3 leraren ontmoet in het gasthuis!
Morgen en overmorgen zijn introductie dagen en woensdag beginnen we echt met lesgeven.
Dan moeten we ook om half 8 op de school zijn!
Morgen dus even afspraken maken, en bekijken hoe we het allemaal precies gaan doen!
Maar omdat de echte reden van onze lange reis naar dit prachtige land dus gaat beginnen wil ik jullie even een update geven over de Engelse uitspraken van mijn reisgenoten! :)

In het vliegtuig naar Qatar vroeg Babette doodleuk aan de stewardess:
Can i have some Jus d'orange?

Ze had even niet in de gaten dat Jus D'orange geen engels woord was! De stewardess wist dan ook niet waar ze het over had :D

Ook Jenny is erg goed in engels..
Zij was haar aansteker kwijt, en ze wilde er eentje lenen van onze gids en vroeg daarom:
Can i lean your lighter?

Ik denk dan meteen aan het liedje Lean Back, maar Jenny dacht serieus dat to lean, lenen was! :)
Blond geboren?

Maar ook Nadine kan er wat van.. we zaten in de auto.. en de wegen hier zijn niet zoals ze horen te zijn!
Zegt ze, ik zou hier echt wagensick (lees: Wegensick) van kunnen worden.
Ze dacht dat een auto een wagen (wegen) was!

Dat wordt nog wat als we de kindertjes hier gaan vertellen dat ze wel een Jus D'orange kunnen leanen van iemand die wagensick is..

Maar gelukkig ben ik erbij, om alles te translaten ;)

Ik heb erg zin om naar die school te gaan!
Ben echt benieuwd hoe het zal zijn, maar dat zullen jullie snel genoeg weten! :)

Ik ga nu nog even proberen foto's op de site te zetten.. en nog even verder chatten met mijn papa en mama, want mis ze stiekem toch wel!

Tot snel allemaal!

Dikke kus

  • 07 Januari 2007 - 14:26

    Rineke:

    Eyy! Wie weet als ik snel ben is het eerste berichtje van mij ;) hahah Ik wens jullie idd heel veel suc6 met het geven van franse uhh engelse les hahah
    Komt vast allemaal goed! En wat een super relaxe huis zitten jullie, ik wou dat ik in Nederland zo ff mijn was ergens kon droppen haha. Ik moe op mijn fietste met mijn was, naar huis en daar hetzelf in de wasmachine doen :'(
    Geniet ervan en ik mis jullie ook wel een beetje...
    DIkke kus

  • 07 Januari 2007 - 14:27

    Rineke:

    Ps. Op ST maarten werd ik ook als enige lek gestoken, misschien vallen ze echt op blonde ;) lekkere benen....

  • 07 Januari 2007 - 14:36

    Dorien:

    nou weer een heel vehaal wat je schrijft ik kijk net en er komt een mailtje van je binnen ik dacht mis kan ik met je chatten maar ik krijg geen reactie maar je moet je vriendinnen niet de schuld geven dat ze blond geboren zijn want jij hebt ook ooit van die opmerkingen hoor dat ik denk van ohohohoh cindy toch maar ja. Nou ik hoop dat je stage morgen naar je zin is en dat het allemaal meevalt wat daarvoor ben je er eigenlijk nou nog veel plezier daar en een dikke kus van ons ik had je ook nog een smsje gestuurd had je nummer van jullie mam gekregen hoop dat je hem hebt gehad ik hoor t nog wel doei doei xxxxxxxx en tot de volgende email

  • 07 Januari 2007 - 14:37

    Andora:

    hoi cin,

    tjee ze moeten je wel hebben daro,
    als je het maar overleeft,
    nee geintje,
    maar is wel leuk daar in het gezin. he zo op je wenken bediend worden
    net als thuis!!!
    ik zie je foto`s nog wel .

    doei gr andora & adje & max

  • 07 Januari 2007 - 14:43

    Stephan:

    Ik zeg slik vitamine B heb je er veel minder last van! good luck with the indo's (k)

  • 07 Januari 2007 - 14:43

    Mama:

    mis je ook hel erg ik zet er de volgend keer meer op ga nu weer naar beneden om verder te chatten met je kus

  • 07 Januari 2007 - 14:44

    Opa & Oma:

    hoi cindy,

    leuk wat je meemaakt. kijk je wel goed uit daar zo! met al die bommen, muggen en weet ik al niet wat nog meer. als we da zo lezen allemaal. en van die manne blijf je maar af. zoek er hier maar een als je weer thuis bent.
    we wensen jullie allemaal nog veel plezier en leer er wat van. en leer die meiden mar wa engels.
    tot de volgende x

    groeten opa & oma en poot van boomer

  • 07 Januari 2007 - 16:59

    Sjan:

    hallo weer heel wat te lezen maar ze zijn leuk je eigen goed in smeren voor de muggen en engels ja daar moet je kaas van geeten hebben maar leuk dat je wel bediend wordt op je wenken maar goed leren en tot de volgende e-mail groetjes sjan en herman xxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Januari 2007 - 18:15

    Tante Wilma :

    hoi meis fyn dat je t daar naar je zin hebt ik lees je verhalen graag . Jammer dat ik nie de eerst ben deze keer haha en sucses met je muggebulen hoor je wel weer doeiiiii xxxxxx

  • 07 Januari 2007 - 22:24

    Eefje:

    He dude! Haha die muggen hadden beter op n anere plek kunnen steken en n paar fikse bulten veroorzaken ;)! Heerlijke die leukenederlands-engelse vertalingen die zou ik ook dagelijks maken denk ik want zoals je weet is engels ook niet mijn sterkste kant! Ik had met oud en nieuw nog onze lean back gedaan alleen niemand snapte de humor! dus k ben dr maar snel mee gestopt! dju mis je! kus

  • 07 Januari 2007 - 23:12

    Carla :

    Ik dacht Babette de slimste van het stel was maar dat blijkt ook weer niet te kloppen Ik ben zeer teleur gesteld hoot Haha, maar jullie kunnen er wat van Schrijven zit jullie allemaal in het bloed dus het wordt nog wat. Ik hoop dat jullie een gewldige tijd j=krijgen ondanks de heimwee die wel eens om de hoek zal komen kijken. Tot het volgende bericht
    moeder van Babette

  • 08 Januari 2007 - 11:47

    Tom (Neefie):

    Hallo die cindy,

    Leuke ervaringen allemaal in verwegiestan.

    Ik hoor dat je daar net zo verwent word als thuis.

    Veel sucses op je school en je hoort nog van me.

    gr. tommie en de rest.


  • 08 Januari 2007 - 17:02

    Kelly:

    Haii Meis, het klinkt allemaal echt super man!!Echt leuk jullie zo te volgen!HAHA wan verhalen.. en ja da Engels van Jenny.. da wiste we al he ;)
    Kusje (K)

  • 09 Januari 2007 - 12:53

    Mama:

    eindelijk gelukt met de foto,s je ziet er goed uit niet mager of zo hoe waren de eerste dagen valt het mee daar op school hier is alles goed mooie verhalen internet deed het gisteren niet dus kan ik vandaag pas reageren niet meer ziek worden daar xxx

  • 09 Januari 2007 - 16:55

    Hugo:

    hey, how r u doing ?
    I'm in brazil again
    enjoy your trip
    and we see shelter again in the netherlands
    c ya

  • 09 Januari 2007 - 20:49

    Suuske:

    heej moppie

    wat een verhaal weer pff
    je moet weten dat ik 4x naar de wc ben geweest 6x drinken heb gehaald en 3 nachten heb geslapen voor dat ik alles had gelezen :D :D :D

    ik hoop dat je weer wat beter bent want dat is helemaal nix zo ver van huis en dan zo ziek!!!!

    ik heb nadine een smsje gestuurd hoop dat die wel aankomt!!!!

    ik heb ook alle blogs van je dinnekes gelezen ook erg leuk allemaal ookal vind ik jouw verhalen het leukste :D

    ik wacht met smart op de volgende blog want die zal over je stage zelf gaan en je school
    succes moppie!!!!
    dikke kus

  • 11 Januari 2007 - 20:10

    Anne Kuijs:

    Oh ja, ook nog de groetjes voor de familie Soeharno!!! Hoe is het met Kevin en Dinda?? En hebben jullie Pak Tioso al gezien? Ok nu hou ik echt op. Maar heeel veel plezier op school maar weer!

    xx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2007

Home Sweet Home

16 Maart 2007

Ter land, ter zee en in de lucht!

09 Maart 2007

BAGUS!!!!!!!!

28 Februari 2007

Hey Ho, Let's Go!

23 Februari 2007

Carnaval, Godverdomme, Spice up your life!
cindy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 23657

Voorgaande reizen:

29 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: