Newyear was the bomb! - Reisverslag uit Garut, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu Newyear was the bomb! - Reisverslag uit Garut, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu

Newyear was the bomb!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

03 Januari 2007 | Indonesië, Garut

Hallo daar in het koude Nederland!

Nou, aangezien ik alweer 3 dagen niet op internet heb gekunnen heb ik een hoop te vertellen!

Om eerst maar eens te beginnen met hoe wij hier nieuwjaar gevierd hebben!
We wilden dus eigenlijk naar het strand, maar dat werd ons afgeraden vanwege extreme drukte daar!
Nou we zijn toen maar lekker in een lokaal kroegje een cocktail gaan drinken. Gezellig met zijn vieren.
Tot er op een gegeven moment een Nederlander naast ons aan een tafeltje zat.
Een jongen van een jaar of 27 die hier werkt op een priveschool. Hij heeft een Indonesische vriendin en is daardoor hier gaan wonen en werken.
Nou ook zij hadden vrienden, Engelse mensen, en daar zijn we de rest van de avond (na 12 uur) bij gaan zitten.
We hebben truth or dare gedaan..
Sjeeeees ik wist niet dat het mogelijk was, maar die mensen waren nog overseks-ter qua grappen dan ik.
Nou dan kun je wel nagaan hoeveel lol we gehad hebben daar!
Al die lokale mensen keken ons aan..
Maar dat terzijde!

Nou we hebben daar lekker naar chill muziek geluisterd, mijn muziek: R&B.
Ze lopen hier wel redelijk achter, maar dat doet er niet toe, miste de muziek al erg duss.. It was very good! :)

We hebben daar tot een uur of 3, half 4 met die mensen zitten kletsen. Echt heerlijk gewoon.
Maar omdat we de volgende ochtend al om 8.17 met de trein mee moesten, wilden we wel gaan slapen.
Nou wij doodleuk naar ons hotel lopen..
(aan de overkant van de straat, geen zorgen pap en mam, ik kijk goed uit!)
Komen we daar aan, een en al politie, en mensen met camera's.
Ik (blond als ik ben) dacht dat het vast iets met nieuwjaar te maken moest hebben.
Wij lopen naar binnen en willen de trap op lopen tot de receptionist ons tegenhoudt en vraagt of we buiten willen wachten want er is een probleempje.
Dus ik zeg: probleem is dat we morgen vroeg op moeten en willen slapen.
Waarop die kerel zegt, er is iets aan de hand duss.. wacht aub buiten!
Wij vragen of het ernstig was, zegt die man doodleuk:
' No, nothing wrong, only a bomb..'

Ik dacht echt what the f*ck!!
Dus wij naar buiten (rennen, jaja blijven skijterds als het erop aan komt)
Al die papperazzi (of hoe je t ook schrijft) naar ons toe, met die bouwlampen die op die camera's zitten recht in onze gezichten!

Wij renden terug naar dat kroegje, en die mensen waar we de hele avond bij doorgebracht hebben, om het te vertellen.
Die jongen zei ohh dat komt hier zo vaak voor. Maarja, NIET IN ONS HOTEL, DAMNED!
Nou ja.. wij daar dus wachten.
Wij zien al die politie mensen alle kamers doorzoeken, op balkons, in de bosjes.. werkelijk overal!

Nu klinkt het als een gezellig verhaaltje, maar geloof me ik was pretty scared!
Uiteindelijk konden we 1,5 uur later het hotel weer in om lekker te gaan slapen.
Wat ik eigenlijk niet wilde. Want ja, wat als ze nu een plekje overgeslagen hebben en die bom afgaat?
Naja, de eigenaar van het hotel zei ons dat het werkelijk niet het geval was, en dat het een moslim grap was, omdat die mensen jaloers zijn op goedlopende hotels waar westerse mensen naar toe komen.

Altijd lachen met die moslims dus!

Maar terwijl we stonden te wachten hebben we nog een leuk gesprek gehad met een man. (NOT!)
Het was een man, jaar of 30, en die sprak met een zwaar Russisch accent.
Nou.. het bleek dus een kerel van de lokale maffia te zijn. Mega freaky!
Hij viel op Babette en zat haar mega te versieren. Maar zij moest er niets van hebben logisch.
Maar hij was echt eng.
Hij zei dingen als: Ik wil nog naar Nederland gaan, lijkt me leuk!
Dus wij vroegen, why?
Zegt ie doodleuk: To shoot some person.
Naja, nog een voorbeeldje.
Hij wilde een sigaret opsteken, maar zijn aansteker was leeg. En iedereen stond op straat, omdat daar dus alles te doen was. Zowel vanwege nieuwjaar als van onze bommelding!
Hij roept 1 keer iets van: he!
En werkelijk IEDEREEN kijkt om, en er komen meteen allemaal mensen naar hem toe.
Je had die blik in die mensen hun ogen moeten zien, ze waren echt bang van hem.

Wij zijn hem daarna gesmeerd, zonder dat hij wist naar welk hotel we gingen. Omdat onze Nederlandse vriend ons hielp. Hij leed hem af, zodat wij weg konden.

Nou, nu komt er een gedeelte om jullie duidelijk te maken dat je niet echt jaloers hoeft te zijn dat wij hier zitten.
Ik werd die nacht namelijk ziek!
Ik heb echt zowat de hele nacht op de wc gezeten en geen oog dicht gedaan!
Terwijl we de volgende ochtend met de trein naar Bogor zouden gaan.
Nou die trein was geen pretje, niet vanwege dat we bij dieren zaten ofzo dat niet. Het was eerste klas, dus verder gewoon goed.
Maar dat ding schud echt mega hard op en neer. Niet echt bevorderlijk voor mijn maag dus!
Ik moest ook echt overgeven, maaaar dat kan niet in een trein. Dus heb het ingehouden, vraag me niet hoe maar het lukte.
Die dag was echt een hel!
Hoofdpijn, buikpijn, misselijk, licht in mijn hoofd, werkelijk alles wat je maar kan opnoemen deed pijn!
Terwijl in Bogor de Botanische tuinen zijn en ik daar per se heen wilde.
Maar als ik langer dan een minuut stond, leek ik flauw te vallen duss.. Ik ben bij het hotel gebleven.
Daar was een mega lieve man, hij heeft een kruidendrankje voor me gemaakt, van blaadjes van een plant de voor ons balkon groeide.
Dat drankje, in combinatie met een paracetamol, heeft me prima geholpen.
Ik ben nu dan ook weer helemaal beter gelukkig.
Anders had ik werkelijk een hoop gemist.

Let op: nu komt het gedeelte waarom je wel jaloers moet zijn op ons!

Want diezelfde man, zit nu hier bij ons in het internetcafe!
Hij is een gids. Hij liet ons foto's zien van de dingen die hij heeft gedaan met Nederlandse toeristen.
Nou dat wilden wij ook wel.
Zo gezegd zo gedaan, na wat afdingen natuurlijk! Cruciaal ding hier, hebben we inmiddels geleerd.
We hebben een drie daagse toer.
Met alles erop en eraan!
Slapen, eten, drinken, vervoer, tassensjouwer en het belangrijkste de mooiste plekken in de buurt!
Ook is deze man echt erg aardig en vriendelijk, hij helpt ons aan vers fruit, vitamine, zodat we ons optimaal gezond voelen.
Afvallen dus!! :) haha

We zitten nu op het eind van de 2e dag!
Gister zijn we eerst naar een gong fabriek gegaan. Erg leuk om te zien.
Vervolgens naar een gezin die traditionele Wajang poppen maken.
Werkelijk prachtig om te zien.
Babette en ik hebben zon pop gekocht.
Ik weet niet precies meer hoeveel, maar die pop wordt met de boot naar Nederland gebracht, zodat we er nu niet mee rond hoeven te zeulen!

Vervolgens gingen we naar een werkelijk prachtige plek!
De watervallen. Het was echt een hele tocht. We hebben wel 1,5 uur moeten wandelen/ klimmen!
Maar het was het waard. Je kon er lekker zwemmen, en het was er echt mega prachtig!
Dat uitzicht.. WAUW!
Je zal nu denken:
' damned, dom kind, zet er dan foto's op'
Maar ze hebben hier geen luxe computers met usb dinges.. waar ik mijn camera in kan doen. In yogja hebben ze dat denk ik wel... dus dan komen alle fotows.

Na die watervallen ( we moesten ook weer 1,5 uur terug lopen/ klimmen)
zijn we naar een heetwaterbron gegaan. Ook in een gebergte. We stonden daar onder zo'n heetwater bron/ douche met een fantastisch uitzicht. Het water was 45 graden.. mega warm dus!

Maar echt heerlijk, want het hotel in Bogor had geen warm water.

Nou s' avonds hebben we heerlijk gegeten bij een lokaal gezin thuis. En lekker geslapen ok vervolgens vandaag naar een theeplantage te gaan, en om op mooie plekken van het uitzicht te genieten.
Ook hebben we kokosnoot melk gedronken en allerlei ander lekkere verse dingen!
Heerlijk!

Nou morgen gaan we naar een vulkaan en naar mensen die in een hutje wonen van bamboe. Daar mogen we het hele huis bekijken, en dan zien we hoe de mensen echt leven hier!
Vervolgens worden we in Pandangarang afgezet bij een hotel dat hij goedkoop voor ons heeft geregeld.
Vanaf daar scheiden onze wegen, en zullen we weer alles zelf moeten regelen. Weg luxe dus!

Maar zo leer ik dus wel op mijn eigen benen te staan, zoals mijn moeder erg graag wil! haha!

Nou ik stel mezelf erg teleur met dit bericht omdat er werkelijk geen 1 leuke grap in staat, en ik me voorgenomen heb GEEN ENKEL BERICHT TE PLAATSEN ZONDER GRAP!
Omdat het dan voor jullie saai wordt om te lezen!

Dus nu even 1 grap, en 1 ding dat eigenlijk helemaal geen grap is, maar een mega big issue!

Oke raadsel:
Degene die het maakt, die gebruikt het nog niet.
En degene die het gebruikt, weet het niet!

Rara wat is het?









Een doodskist!! :D
Naja, lokale grap die onze gids ons heeft verteld!

Oke, en dan nu hetgeen dat eigenlijk helemaal niet leuk is, maar voor jullie wel grappig om te lezen maybe!

ONZE WC!

(fotos komen nog)
(Let op, niet geschikt voor kijkers onder de 16 jaar)

De wc's hier zijn gaten in de grond.. met een stukje steen eromheen om je voeten op te plaatsen. Als je moet poepen heb je dus mega dikke pech (of dunne, ligt aan het eten)
En als je moet plassen, moet je jezelf werkelijk helemaal uitkleden (onderlichaam dan iig) omdat je jezelf anders helemaal onderpist! Ik iig, wij zijn dat niet gewend.
Om nog maar niet te spreken over de manier waarop je behoefte verdwijnt.
Er is een kraantje naar de wc, met een emmer eronder..
In die emmer ligt een schepje.
Met dat schepje moet jij dan als behoeftedoener zijnde met grote kracht dat water in dat gat mikken om te zorgen dat het verder de grond in verdwijnt.

O en als je geluk hebt is er een westerse wc, maar zonder bril..
Zonder wc papier, met een kraantje om jezelf schoon te maken! Heerlijk dus..
Oja, en de mensen hier gaan niet op een westerse wc zitten maar op die bril ( die er eigenlijk dus niet is) STAAN!

STAAN!!

hallow!
Back to nature..

Maar goed..
Ik ga nu echt stoppen, anders weigeren jullie volgende keer mijn site uberhaupt te bekijken, vanwege dit mega TE lange bericht.

Mijn excuses!

Gelukkig nieuwjaar nog een keer..
En tot snel

Foto's volgen dus nog!
En ik heb mijn telefoon niet bij mij, voor degene die dat nog niet wisten!
Maar we hebben een lokale sim gekocht, dus als je me wil smsen is het nummer:

081807 198608

Naja, er zal vast iets voor moeten maar vraag me niet wat!

Tot snel,

Dikke kus!

  • 03 Januari 2007 - 14:29

    Tante Wilma :

    pppfff zo meid weer genoeg mee gemaakt t was zoals gewoonlyk weer een LANG

  • 03 Januari 2007 - 14:30

    Tante Wilma:

    VERHAAL maar leuk om te lezen gr ike xxx

  • 03 Januari 2007 - 14:41

    Andora:

    hoi,

    zo blondie, en de rest de beste wenssen voor dit nieuwe jaar. jullie hebben nu al genoeg mee gemaakt en nog zat voor de boeg. wel leuk allemaal. om zo te lezen.
    opa en oma vinden het ook tof. ze lezen je berichtjes ook.
    nou enjoy de verdere reis. en maak vooral leuke foto`s en geniet samen.

    groeten uit schijndel
    dikke kus opa & oma & boomer. andora & ad & max

  • 03 Januari 2007 - 15:30

    Anoek:

    haha echt een te gek verhaal met gave avonturen!
    komt helemaal goed daar, dat heb ik wel in de gaten.. ;)
    veel plezier
    xxx

  • 03 Januari 2007 - 17:26

    Kelly:

    HAHAH cin wan geweldig bericht.. Ik miste jullie al, want al die berichten op t nieuws over dode in indonesie ...:|, maaruh ja ik d8 idd 'Dom kind waar blijven die foto's 'haha neej hoor maar zet ze er maar snel op
    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar Kusje Kelly

  • 03 Januari 2007 - 17:29

    Vader:

    hier gaat het ook goed ik verveel me wel af en toe maar dan laat ik kaj wel uit het is hier ook niet zo mooi weer maar ik ga af en toe wel tennisen danny vergeet gewoon te reageren en je moeder moet rusten na het werk ze heeft last van de reuma maar het gaat hier verder best goed nog een paar dagen en dan is het weer afgelopen werken ba maar het moet uit kijken voor de bomen en nog veel plezier ben beniewd naar de fotos groetjes vader en moeder en danny

  • 03 Januari 2007 - 17:42

    Dekleine Grote Broer:

    hey zusje ik heb wel veel gelezen van jou site maar niet alles.
    ik ben al weer lekker aan het werken -_-' ik zal vaker reageren er staan wel bijn alleen grapige dingen op van die bom hahah moslim grap of iets hahah zouden schijndelse kunnen zijn maja heb j ehet nog steeds naar je zin zo niet kom ik je wel ff halen op de scooter =D groetjes je lieve kleine broertje

  • 03 Januari 2007 - 17:59

    Eefje:

    He chickiej!
    moslims hebben echt eenslecht gevoel voor humor, maarja zou ik ook hebben als k 35 x per dag in een tempeltje moest bidden! k kijk echt uit naar die foto's van de wc! Hoop dat je dr n paar opzet net nadat je m gebruikt hebt en dan voordat je r met dat emmertje water doorheen gespoeld hebt hahaha, dat zijn de beste beelden. Lig nu vanuit mijn bed dvd te kijken.. k heb het zo goed voor elkaar hahaha zit theo maassen te kijken heerlijk hij had nog n paar heerlijke grappen die k ff moet onthouden voor jou.. er ging een stuk over de anus 'het is n KRINGspier maar waarom krijg je dan poepSTREEPJES in je onderbroek hahaha prachtig toch.. en k heb ook van hem geleerd dat je best blij mag zijn met je aanleg om dik te worden, heb je ten minste nog ergens aanleg voor.. Ik denk dat je het moet zien want als k t zo type ist eik helemaal niet grappig! Ik heb je straks gesmst, weet niet of t aangekomen is, maar dat moet je maar ff n x via de mail laten weten! Ik heb mijn kamer opgeruimd en gerestyled haha (vadaar dak nu dvd uit me bed kan kijken en tegelijk internetten.. ideaal! Nou dude have fun dude!
    Dikke kus Eefje

  • 03 Januari 2007 - 18:58

    Suuske:

    zow zow dat is inderdaad weer een heeeeeeel verhaal
    moet er niet aan denken dat je daar iets overkomt!!!!!
    dan kun je beter hebben dat danny of papa een "bommetje"laat :D

    maar GELUKKIG is alles goed afgelopen!!!
    misschien kom je nog wel op sbs6 bij hart van nederland vanavond haha
    spice girl voor werk in indonesie treft bom in haar hotel GRMBL!!!

    ben ook benieuwd naar alle foto's!!! :D
    in de volgende post zal ik wat info zetten hoop dat de lezers er wat aan hebben!!!

    groetjes dikke kus

  • 03 Januari 2007 - 19:34

    Marian:

    gelukkig gaat het goed met julie. met ons gaat het ook goed. ik heb voor papa een mp3 speler met radio gekocht namens danny en jou. maar let goed op daar niet iedereen is zo aardig als die man. ik heb 2 sms jes gestuurt 1 naar nadiens nummer en een naar het nummer waar jij meee gestuurt. hebt laat even weten welke jij ontvangen hebt want het tel nr waarmee ik jou sms heb ontvangen eindigd niet op 8 maar op 7 en nu niet meer ziek worden anders mis je daar teveel o ja ik heb jou nummer aan eefje doorgegeven je hebt geen sms jes gehad op je tel. xxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Januari 2007 - 20:01

    Dorien:

    he witte zo te lezen heb je weer zat meegemaakt oh ik zou 7 kleuren stront skijten als ik bij dat hotel stond zeg wat een klote grap zeg als dat daar humor is dan weet ik t ook niet meer. Maar je hebt nog wel leuke dingen gedaan en gezien dat is fijn om te lezen,en vertrouw niet alle mannen he die aardig zijn je weet maar nooit spice girl nou was een spannend lang en leuk verhaal om te lezen en ik kijk uit naar t volgende verhaal dikke kus van ons en tot de volgende email p.s met mij is nog alles hetzelfde ik voel de baby wel voort dat is wel leuk aankomende vrijdag moet ik weer op controle weet ik weer meer ik hou je op de hoogte xxxxxxxx

  • 03 Januari 2007 - 20:16

    Lotke:

    nou nou nou... wat een verhaal... ik heb volgens mij nu alles voor de 4e keer gelezen haha (van nadine, babs en jenny) kei leuk joh. Ik neem het allemaal wel zo beter in mij op ik wou dat ik mijn stof voor de tentamens ook zo kon onthouden want maar jha.. Gelukkig nieuwjaar nog!!

    xx

  • 03 Januari 2007 - 20:21

    Dennis En Tamara:

    Nou Cindy,

    Gelukkig nieuwjaar meisje, en ik hoop voor je dat de rest van de reis toch niet teveel van die spectaculaire onderwerpen heeft want dat zijn niet de dingen waarvoor je daar bent.

    Maar toch geniet er maar van want voor je het weet is het weer voorbij en moet je weer terug naar de echte wereld.

    Nou tot je volgende bericht. (al zal dat niet zo lang duren)
    En ja we willen inderdaad weleens wat fot's zien dus doe maar wat meer moeite om een fatsoenlijke computer te vinden.

    Doei doei.

  • 03 Januari 2007 - 21:22

    Suuske:

    dus als het goed is kun je cindy en de meiden bereiken op

    0062-081807198608

    ik ga het zelf ook ff proberen en hoop dat ik een smsje/mail/beriggie terug krijg dat t gelukt is

    ***edit***
    volgens mij klopt dit inderdaad niet ik heb een smsje gestuurd maar komt niet aan
    heb ookal +62081807198608 gedaan en ookal
    006281807198608 en ook
    +6281807198608
    zal morgen eens ff goed uitzoeken hoe dat indonees essemesse :D gebeuren nu allemaal werkt

  • 03 Januari 2007 - 21:28

    Tante Sjan:

    hallo
    heel wat meegemaakt ben blij dat ik hier ben
    maar het komt allemaal wel goed met je maar pas maar goed op
    de mensen zijn allemaal verschillend dat zie je maar weer ben benieuwd naar de foto's wc van vroeger haha dikke kus en tot het volgende bericht
    doeiiii en goed uitkijken
    tante sjan en ome herman xxxxxxx

  • 03 Januari 2007 - 21:53

    JiTzE:

    Nou nou, jij maakt het ook gelijk mee he... maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je berichten saai zijn hoor want ik verheug me al weer op de volgende:P ik vind het echt interresant... majah veel plezier nog xxx

  • 04 Januari 2007 - 19:23

    Emmy:

    Nou jij maakt daar wel heel veel mee. het klinkt allemaal super gezellig!! veel plezier daar liefs emmmy

  • 04 Januari 2007 - 22:43

    Rick:

    Heej Cindy

    NO way je verhalen zijn echt niet saai joh! Wat ben jij appart het nieuwe jaar in gegaan. Jammer dat je ziek bent geworden en in het hotel moest blijven. Wat een lul die El 'Cepone beetje nederlandse meisjes versieren. Volgens mij kan ik dat nog wel beter zonder ze weg te laten lopen ;) LOSER!!! Maar goed ik wacht vol spanning op je foto's

    Heel veel plezier nog daaro!!! xxx Frietenbakker Rick

  • 05 Januari 2007 - 21:57

    Janneke:

    Heeey Cin!!
    Leuk bericht joh!!
    Jullie maken wel meteen een heleboel mee joh!! super gaaf... geniet maar lekker nog.. want wij moeten alweer bijna beginnen met school etc.. heel veel fun en de groetjes aan de rest!
    LIEFS JANNEKE

  • 06 Januari 2007 - 17:52

    Carla:

    he Cindy ook ik heb jou net gevonden en schrijf ook een berichtje.
    zul je goed op elkaar passen? maar na al die verhalen gehoord te hebben hebben julie al en helehoop meegemaakt. Erg leuk elk van jullie verteld de verhalen weer op een andere maier. Ik blijf jullie volgen hooor.
    groetjes moeder van Babette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Garut

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2007

Home Sweet Home

16 Maart 2007

Ter land, ter zee en in de lucht!

09 Maart 2007

BAGUS!!!!!!!!

28 Februari 2007

Hey Ho, Let's Go!

23 Februari 2007

Carnaval, Godverdomme, Spice up your life!
cindy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 2391
Totaal aantal bezoekers 25009

Voorgaande reizen:

29 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: