Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

16 Maart 2007 | Indonesië, Gili Trawangan

Om rond te reizen heb je vervoer nodig! Laat het nou toch zo zijn dat wij alle mogelijke manieren van transport gehad hebben!

Vliegtuig Taxi
Trein Fiets
Auto Scooter
Bus Peddicap
Bemo Boot en koets, of iig iets dat er op lijkt!

Op die laatste twee kom ik later terug!
Eerst het antwoord op de vraag die op ieders lippen brandt.
Ja, ik heb mijn bilnaad nog schoon gekregen!

Nou ik zal even verder gaan waar ik vorige keer gebleven was.
De laatste nacht in Ubud-----> Ware ramp!
Beesten, beesten en nog eens beesten. Het begon al bij ons avondlijkse potje kaarten. Giga beesten, ze leken op onze oerhollandse hooiewagens, maar dat waren ze dus niet! Ze waren groter, lelijker en irritanter.
En zo dachten zij vast ook over mij, want ze kwamen steeds op mij af vliegen! Maar ik had iets dat zij niet hadden. Of beter gezegd; iemand!
Jenny, MET haar dagboek. 1 woord: Dodelijk!
In een mum van tijd waren ze dan ook kassiewijle!
Maar er bleven maar van die beesten komen, dus besloten we maar te gaan slapen.
Goed plan al zeg ik het zelf.
Eenmaal goed en wel in bed, de lichten uit, begon de ellende.
Ik hoorde iets knagen. Jenny is als de dood voor muizen en ik was bang dat het een kakkerlak was.
Wat doe je dan in zo'n situatie?
Juist de hele kamer afzoeken. Zonder succes echter, niets te vinden!
Lamp weer uit..
10 Seconde later hoorden we het weer. Kwam het niet uit de badkamer?
Check, check, dubbel check: Nee!
Lamp weer uit.. rust!
Maar nee hoor, het geluid bleef en was sterker dan ooit. Nu wisten we het zeker: Het komt uit de kast, uit die verdomde bamboe kast.
Dus wij heel die kast binnenstebuiten gekeerd:
Geen beest te vinden.
Nou dan maar weer die lamp uit.
Maar het geluid was er weer en toen was the mean killing machine 't beu!
Begint ze tegen die kast aan te schoppen..
Slecht idee, heel slecht idee!
Daar kwamen we later achter toen we voor de zoveelste keer de lamp uit hadden gemaakt om te gaan slapen.
Het geluid was weliswaar verdwenen, maar de oorzaak van dat geluid had zich genesteld in ons bed!
Hop, lamp weer aan!
Heel de kamer bezaait met beestjes. Weliswaar kleiner dan de nagel van mijn kleine teentje, maar het waren er minstens 50!
Wat doe je dan in zo'n situatie?
Juist met je slippers al die beestjes kapot maken.
Maar ook deze bleven maar komen, dus besloten we maar even buiten pauze te houden!
Naja die nacht hebben we dus niet zo goed geslapen, omdat we iedere keer dachten weer zo'n beestje te voelen..
Maar goed.

Volgende ochtend op weg naar Pandangbai, waar ook de boot naar Lombok vertrekt.
Toen we er bijna waren stonden er ineens 100en trucks aan de kant van de weg, de weg te blokkeren. Trucks die met de boot naar Lombok wilden. Maar dat feest ging niet door vanwege het weer!
Betekent dus ook slecht nieuws voor ons. Maar goed het was pas zaterdag en we hoefden pas dinsdag met dat bootje mee. Dus we hadden goede hoop!
Eerst maar eens genieten van het prachtige Pandangbai.
Ze hebben hier 3 mogelijke strand opties:
1. bij de haven
2. White sand beach
3. Blue lagoon

De eerste dag hebben we een Zwitser en een echte Amsterdammer leren kennen. Die hebben ons white sand beach laten zien!
Prachtig, echt! Doet zijn naam eer aan.
Tot ik besloot een duik te nemen..
Ik dacht dat ik dood ging!
Ik wil de zee in lopen en sta er tot mijn middel in en net op dat zelfde moment besluit de zee zijn grootste golf in de strijd te gooien. Ja, daar ben ik als ini mini dus niet tegen bestand. Daar ging ik..
Ik knap met mijn hoofd tegen de bodem aan en wordt helemaal mee naar de kust gesleurd om vervolgens daar te stranden.. Als een verdronken zeemeermin.. Overeenkomst:
Beide halfnaakt!
Laat nou net iedereen op dat strand, op dat moment naar mij kijken!
Ja, nu kon ik net zo goed topless gaan liggen. Half Pandangbai had het nu toch al gezien..
White sand beach werd het dus niet! Niet alleen daarom. Nee je moest een ware bergbeklimmer zijn om hier te komen.
Dat staat dus gelijk aan inspanning en zweten..
En de combinatie vakantie en inspanning en zweten gaat duidelijk niet samen!
De volgende dag werd het dus Blue Lagoon, en dat is hem wel geworden!

O ja, we hebben even aan die Zwitser gevraagd of hij weet wat zwaffelen is. Het is immers een tweederangs duitser. Maar dat wist ie niet, helaas..
Nu wel!

Omdat het inmiddels al zondagmiddag was gingen we maar eens informeren over die boot. Nou hij ging dus niet vanwege het weer. Er was een storm en er waren namelijk golven van 7 meter..
En ze wisten nog niet of hij dinsdag wel zou gaan..
Oke, naja dan maar de tweede beste optie:
Vliegen.
De golven kunnen niet zo hoog zijn dat ze ons daar kunnen raken!
Maar die prijs stond ons niet echt aan..
55 euro, voor het goedkoopste vliegticket.
Dus besloten we maar op goed geluk te wachten op de boot.

Maandag ging hij alweer. Normaal gesproken ieder uur.. nu nog maar 3 keer per dag, maar het is een vooruitgang.
We waagden het erop. Dus woensdag zaten wij goed en wel op dat bootje..
Ik vond het verschrikkelijk en de reis duurde 6 uur..
Maar we waren in Lombok en wel voor 2 hele euro! Hoop geld bespaard dus!
En het is dat die boot zo'n kleine 5 meter hoog is, anders hadden we nog dolfijnen kunnen aaien ook. Zo dichtbij kwamen ze!

Vanuit Lembar, de plaats waar we aankwamen, zijn we met een auto naar Singiggi gegaan!
Daar zijn we maar een dag gebleven. We hebben daar een prive bootje gecharterd die ons naar de Gili eilanden zou brengen!

Er zijn 3 Gili eilanden:
Gili Air, de kleinste en stilste
Gili Meno, Robinson Crusoe eiland
Gili Trawangan, Party eiland

Oke, raadsel:
Waar zijn wij nu??

Juist, Party eiland.
Het is hier prachtig:
Witte zandstranden, helder blauw water en het is hier NOG zonniger dan Bali!

We blijven hier 7 dagen waarvan er al 3 zo goed als op zitten..
De eerste dag hebben we lekker gechilld met de mensen van ons verblijf.
De tweede dag hebben we heerlijk op het strand gelegen.
En vandaag hebben we het eiland rondgereden..
Met de enige twee vervoersmiddelen die er op dit eiland te vinden zijn:
De fiets en paard en wagen!
Je hebt hier zowel het toerisme als het traditionele.
Ze hebben hier ook echt een traditionele school. Daar willen we nog een bezoekje aan brengen!

Verder is het hier gewoon perfect!

Ik mis jullie nu wel vort hoor..
En ik ben stiekem wel blij als ik weer terug ben.

Maar eerst nog even genieten van het paradijs hier!

Ik kan met oprechtheid zeggen:
Tot snel!

Dikke kus,
Cindy


** Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door:
John en Marian Havinga,

Bedankt! Ik hou van jullie! **

  • 16 Maart 2007 - 11:46

    Eefje:

    Heuj kleine heerlijk verhaal over die beestjes.. wordt je n x niet lastig gevallen door mannen zijn t de beestjes.. echt heel ranzig.. over 8 dagen slaap je weer in je eigen bed! en ik dr langs gvd! zodat je me ff de hele nacht je verhalen kan vertellen of als je te moe bent meteen als je wakker bent de volgende ochtend

  • 16 Maart 2007 - 11:47

    Eefje:

    how ik klikte al op "plaats reactie"maark was nog nie klaar! Veel plezier nog je laatste week en k zie je snel weer :D:D Dikke kus Eefje

  • 16 Maart 2007 - 12:01

    Cindy:

    Haha, in mn haast lekker te gaan eten hier.. ben ik een stukje vergeten!

    Namelijk dat het nog precies een weekje is voor ik weer terug ga vliegen..
    Vrijdagochtend vliegen we om 06.45 naar Jakarta. Om daar de hele dag in een shoppingmall door te brengen omdat we pas om 23.10 naar al onze vrienden en familie vliegen.
    Wat hebben we het toch slecht he?

    Nou ik zou zeggen geniet van de foto's en tot snel!

    24 maart, rond een uur of 5 ben ik weer terug!

    Dikke kuss

  • 16 Maart 2007 - 12:28

    Andora:

    hoi cindy,

    leuke foto`s , mooi strand,
    en je hebt een mooi kleurtje opgedaan. en toch iets van je papie bij in de buurt. (jon boy)
    je ziet er goed uit.
    tot over een weekje.

    groetjes
    andora & adje & max.
    xxxx


  • 16 Maart 2007 - 12:30

    Opa & Oma...&.boomer:

    hoi cindy.

    mooie foto`s
    we kunnen niet wachten om je weer te zien nog 1 weekje wachten. tot dan.

    liefs opa & oma en boomer.

    xxxx

  • 16 Maart 2007 - 12:45

    Lotke:

    haai meissie
    jhajh bijna thuis en dan weer hard aan het werk!! haha
    Relxd hoor daar, Ben maar een beetje jaloers!! hihi xx lot

  • 16 Maart 2007 - 13:28

    Tom:

    ik kan niks anders zeggen dan: cindy, je bent daar helemaal jezelf
    succes met de vlucht en let op het zakje naast je stoel. dat is het kotszakje

    ciao
    tom

  • 16 Maart 2007 - 13:40

    Rick:

    Heej Cindy,

    Wat een mooie foto's je kan op die ene foto goed zien dat je flink bent verkleurd ;) balen dat er een halve tsunami over je heen is gekomen mja had er wel graag bij willen zijn tot snel weer!!!
    kusjes Rick

  • 16 Maart 2007 - 14:23

    Mark:

    Hmmm Rick was me voor... Maar mooie foto's idd! Komen de foto's van je vorige berichtje nog op de website? Tot snel! X Marky.

  • 16 Maart 2007 - 15:19

    John Boy :

    graag gedaan witte geniet nog maar even want het is zo voorbij
    ik had de finale gewonen met 6-4 6-2 de eerste prijs is weer binnen ik kon er een week voor thuis zoon grote prijs was het
    tot over 8 dagen dan zien we je gelukig weer dikke xxxxx

  • 16 Maart 2007 - 15:25

    Hugo:

    hi Cindy
    how r u ?
    R u in Indonesie or have u back to NL ?
    Nice pics, amazing country.
    c ya

  • 16 Maart 2007 - 16:35

    Rineke:

    eyy meisie!
    Nog maar een weekje, zoo de tijd vliegt echt! Mijn blokstage zit er ook alweer op :D
    Dus nu wordt het echt af tellen nog maar even en we kunnen weer samen roddelen heerlijk op het terras ;) Want de zon begint hier ook al redelijk te schijnen!
    kusss

  • 16 Maart 2007 - 18:06

    Eefje:

    He chick haha leuke foto's je maakt echt geen vrienden mee hier regent t! maar gvd wat is het daar toch mooi! Ben nog steeds jaloers en je bent idd goed verkleurd! tot over 8 dagen dikke kus

  • 16 Maart 2007 - 21:01

    André:

    Hey cindy hoe is het daar?
    Je moet snel naar huis komen van eefje want anders wordt je nog bruiner! Leuke fotos op je site, nog een leuke laatste week en we missen je hier!

    groetjes,

    André

  • 16 Maart 2007 - 21:45

    Wtr:

    haha ik ben wel benieuwd hoe je die tweederangs duitser hebt uitgelegd wat zwaffelen is ;)

    De afgelopen week is het hier best mooi weer geweest alleen nu het weekend is is het natuurlijk weer bagger.. as usual hier in nl..

    Maar veel plezier in je laatste weekje en dan zie ik je binnekort wel een xtje verschijnen!

    genietzuh!
    xx

  • 17 Maart 2007 - 10:15

    Truus & Sjaak:

    He commando,

    Ja, zo kunnen we je noemen na al die moordpartijen zoals boven omschreven. Die halve Duitser heb je toch wel het voordeel van de twijfel gegeven of is ie ook kassiewijle ?! Je hebt weer erg leuke foto's geplaatst zeker die bij de Tanah Lot, deze roept bij ons weer die leuke herinneringen op van toen wij er eens waren. Geniet nog van je laatste weekje want volgende week is het weer horrie-up. O ja wat zal het een feest zijn in de Rossinistraat als Ini Mini weer terug op aarde is. (de voorbereidingen zijn al in volle gang heb ik vernomen bij Cranenbroek is geen emmer meer te koop, deze zijn om al die vreugdetranen op te kunnen vangen !) Ja zo blij zijn we dat je er weer zal zijn. ?????

    sie joe !!!!!!!!

  • 17 Maart 2007 - 17:25

    Kelly:

    Hey Meis, het is daar super mooi!!!Maar ben tog wel blij da jullie bijna thuis komen hoor :) Hebbe jullie de mail van Jane ontvangen??
    Heel vel plezier nog he!!
    Kus Kelly

  • 18 Maart 2007 - 11:37

    Dorien:

    hey witte(bruine).Je ziet er goed uit op die fotos tis daar wel een paradijsje zeg die stranden erg mooi.Dus je heb nu een tsunami voor ini mini meegemaakt had ik graag willen zien langwekkend hoor haha.Nou nog een paar dagen en dat ben je er weer.En doe nou rustig aan he die laatste uren als je in die choppingmall bent he want anders moet je nog een extra rugzak kopen en dan ga je alsnog door je rug.Nou nog een fijne laatste dagen en een goede reis terug en tot zaterdag dikke xxxxx van ons doeidoei

  • 18 Maart 2007 - 13:08

    Janneke:

    Heeey Meissie!!
    Dat ziet er echt super uit! De foto`s zijn prachtig! Geniet er maar lekker van.. want hier is het weer echt bagger!
    Spreek je snel... en geniet van je laatste weekje!!!!!!
    KUSSSSSSSSSS

  • 18 Maart 2007 - 14:05

    Ilse:

    Heej cin. Leuk verhaal! Jullie hebben weer veel meegemaakt. Haha die golven, dat moet een nachtmerrie zijn geweest. Ik hoop dat je straks een fijne terugvlucht hebt(net als ik :D) met geen vertraging, want ik kan je vertellen dat als je terug gaat je ook erg snel thuis wilt zijn. En ik snap het heel goed dat je nu naar huis wil. Dat had ik ook.

    xxx, ennum tot heel snel ;)

  • 18 Maart 2007 - 17:36

    Sjan:

    hallo cindy
    geniet nog maar een weekje het is zo om doe je ketting maar aan als je terug komt brengt geluk en niet te veel shoppen maar nog veel plezier en tot zaterdag
    groetjes sjan & herman xxxx

  • 19 Maart 2007 - 17:50

    Hannelore:

    Lekker al die beestjes! Genieten! :) Maar goed.. Je bent wel lekker bruin geworden iig! MOOI! Maaruh.. bereid je voor>> hier is het niet zo'n mooi weer.. dussuh.. niks om te missen behalve 'ons' dan! Nou meis, je papa mist je inmiddels ook voort veel te erg.. kwam namelijk in de friettent bij me en zei dat het voort tijd werd dat je thuis zou komen.. :) super lief! Voor mij is duurt het nu ook voort veel te lang.. :S hihi..
    nou iig tot snel meis..
    Have fun nog ff daaro!
    KUS Hannelore

  • 19 Maart 2007 - 18:59

    Trudy:

    Hallo Cindy

    Nog even genieten! Een goede terugreis!

  • 20 Maart 2007 - 23:55

    Iris En Dorris:

    Heeey lieve Cin,
    Na jou uber lange mail aan ons, kunnen wij natuurlijk niet achterblijven met een berichtje aan jou. Helaas zal deze niet zo lang zijn ;). Maar nu we weer internet hebben willen we even laten weten, dat we je zeker niet vergeten zijn. Helaas viel het niet mee om via jouw site bij te blijven en ook nu redden we het niet om alles te lezen. Maar maandag horen wij jullie verhalen gewoon live...Is veel en veel leuker. We hebben absoluut nog geen zin in school, maar zijn wel weer heel blij om iedereen te zien. Na 10 weken afgesloten te hebben gezeten....
    Meisje geniet nog van je laatste dagen!! En van het mooie weer ;)....
    Heel veel liefs uit Paramaribo.
    Kusz Iris en Dorris

    p.s. Je raadt NOOIT wie wij hier in Paramaribo tegen zijn gekomen en zelfs mee gegeten hebben.....Meneer Habraken van het Elde College (en ook al ken ik (Dorris) hem niet, het was echt super gezellig!!)Wat is de wereld toch klein...

  • 23 Maart 2007 - 13:58

    Ilse:

    Jow cin! Hoe snel gaat dit allemaal! Niet te geloven. Nog 1 nachtje en dan zie ik je weer! Jippie!!! Een hele fijne terugreis.

    xxx ilse

  • 24 Maart 2007 - 12:37

    Ilse:

    Nog een paar uurtjes...en dan ben je weer heerlijk op de NLse aardbodem!

    xxx

  • 28 Maart 2007 - 10:10

    Marloes:

    Hoi Cindy,
    Hier ff een berichtje van mij, zou je mij ff je mail adres willen sturen, ik wil je ff iets vertellen! Dank je wel!
    Groetjes marloes Vogels (vriendin van Jenny)
    marloesvogels1987@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2007

Home Sweet Home

16 Maart 2007

Ter land, ter zee en in de lucht!

09 Maart 2007

BAGUS!!!!!!!!

28 Februari 2007

Hey Ho, Let's Go!

23 Februari 2007

Carnaval, Godverdomme, Spice up your life!
cindy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 25007

Voorgaande reizen:

29 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: