Carnaval, Godverdomme, Spice up your life! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu Carnaval, Godverdomme, Spice up your life! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu

Carnaval, Godverdomme, Spice up your life!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

23 Februari 2007 | Indonesië, Yogyakarta

*Kijkwijzer*

Deze tekst is beschikt gevonden voor 18 jaar en ouder!
Weet wat je leest!

Ik heb godverdomme carnaval gemist! En het ergste van alles.. Ik heb godverdomme Kastelijnsbal gemist!

Maar dankzij mijn nieuwe beste vriend Mark, heb ik alles na kunnen lezen op zijn waarbenjij.nu speciaal gericht aan HET feest in Loosbroek!
Ik ben weer helemaal op de hoogte, al baalde ik na het lezen nog meer van het feit dat ik er niet bij kon zijn!
En ik hoop dat jullie me gemist hebben, zo niet.. dan ga ik volgend jaar niet mee! ;)

Naja, dit bericht zal niet zo zijn als andere.. Het zal niet chronologisch zijn en het kan me niets schelen.
Het is hier nu namelijk Carnaval..
Ons eigen carnaval!
En die begon vanochtend!

Zoals jullie misschien wel weten geven we iedere vrijdag dansles aan deze kinderen.. En vandaag besloten we eens een keer iets typisch Pabo te doen.. en typisch carnaval, aangezien we dat godverdomme gemist hebben!

We besloten ons helemaal achterlijk te verkleden..Voor zover dat mogelijk was, zonder echte outfits, maar goed..
Je kan de resultaten zien op de fotows.. Erg leuk, plesant, schattig, lief, sexy, heerlijk, geweldig en alles behalve saai!

We hadden aan de leraren gevraagd of ze wilden zeggen dat we geen dans zouden geven omdat we het te druk hebben met de voorbereidingen voor kamp. Naja, dat hadden ze niet helemaal begrepen want ze hadden onze verassing zo goed als verpest, maar wat niet weet, wat niet deert! Of zoiets toch?
Naja, iig, de kinderen stonden allemaal met hun oogjes dicht te wachten tot we kwamen..

En we kwamen op met het liedje:
'Doe een stapje naar voren, en een stapje terug.. al die handjes in de zij.. '

Naja, gewoon een dik polonaise nummer dus.. en wat doe je dan, als je als buitenlander in een vreemd land bent, waar ze geen carnaval kennen, jawel de polonaise met al die kinderen!
En het was een toppertje, en een breezer ananas..
Onee, ananas hadden ze niet, maar we hebben zojuist wel granberry, blueberry en lemon op..
Ofja de rest heeft granberry op.. ik heb de mijne laten vallen..
Om vervolgens de schoonmaker hier mn zooi op te laten ruimen..
Altijd fijn, altijd prettig! Scheelt een hoop ellende!
Maar dat verklaart dus ook dit mooie verhaal, en de prachtige zinnen die ik maak..
Juist, alcohol!
We dachten als het ontbijt toch de belangrijkste maaltijd van de dag is, kunnen we savonds net zo goed een keertje gaan zuipen aangezien het de laatste stagedag was.. en we ook carnaval wilden vieren.. en we gewoon al bijna naar Bali gaan! Godverdomme!

Maar goed, polonaise dus! Jammie!
Vervolgens deden we al onze danspasjes, en routines, en gewoon dikke R&B songs gewoon in onze wonderful outfit!
Het was een heerlijke inkomer, en we waren dan ook de rest van de dag zo melig als een tiet!
Ik weet niet wie dat gezegde ooit verzonnen heeft, maar ik vind hem toepasselijk.. en als je mijn vorige verhaal gelezen hebt, snap je waarom!

We hebben zulke onzin uitgekraamd, dat is gewoon niet te geleuve!
Of niejj??

We zijn ook uit eten geweest met de leraren, naar een 'zoveel als je eten kan' restaurant..
Ik weet niet of God ze dat ingefluisterd heeft tijdens al die gebeden van ze..
Maar ik hou ervan!!

Damn.. wat een eten! Chocoladecake, spaghetti, spicey wedges, ijs, ijs, vruchtjes, salade, rijst, taart, ALLES!!
Ojaa, niet te vergeten garlic bread en pizza brood!
Mijn voornemen om als een ethiopier terug te komen is zojuist totaal uit het beeld verdwenen!

Naja, op het einde hebben we ook even een fotosessie gehouden met alle leraren.. Werkelijk waar een pracht staaltje vakmanschap! Er kwam een vrouwtje dat daar werkte ons helpen met de foto's, maar dat had ze beter niet kunnen doen!
Soms he, dan heb je het.. je wordt geen conducteur maar gewoon bordenophaalster in een al je kan eten restaurant omdat je weet dat het hoogst haalbare is in je leven!
Ze wist niet eens hoe ze een foto moest nemen, en toen hij na een kwartier drukken eindelijk genomen was, was ie totaal mislukt..
Dus jaa.. ik gebruik de foto's van Jenny's camera maar!

Eenmaal thuis gekomen, na een te melige autorit zijn Jenny en ik erop uit gegaan om alcohol te halen!
Naja, breezers dus.. en bij gebrek aan beter:
Bier..

Maar dat bier kregen we niet open, en we waren te lam om naar beneden te lopen om een opener te halen, besloten we dat cadeau te doen aan de huisbazen, voor al de goede zorgen!

Gesproken over goede zorgen, gister hadden Jenny en ik werkelijk waar zon lol in bed!
We hadden het over foute koosnaampjes..
Zoiets als soepstengeltje, dropje, snoepje, honingbijtje, grizzlybeertje, suikerbietje, zuurstokje, winterpeentje, anuskorstje.. en meer van die dingen!
En Jenny zei, naja Joep (haar vriendje) heeft nooit van die kansloze namen voor me, dus ik dacht.. naja dat zullen we nog wel eens zien!
Ik leen de telefoon van Jenny, en daar staat het nmmer van Joep in..
Dus ik sturen:
Stuur naar Jenny 'heey snoepje'!
Kwartiertje later:
Hey snoepje..
Dus Jenny n ik helemaal in een deuk ( even ter indicatie, het was 11 uur savonds)!
Dus ik zei tegen Jenny dat ze terug moest sturen, mag jij kiezen wat je bent.. Of mijn balzakje, of mijn soepstengeltje..

Dus ze stuurde dat, en zei daarna tegen me.. als hij nu stuurt honingbijtje dan dump ik hem..
Dus ik stuur stiekem naar Joep: Honingbijtje, stuur honingbijtje..

En ja hoor, honingbijtje!
Naja we kwamen niet meer bij..
Tot ineens die huisbaas op de deur bokt..
' achalama blauhyass djdueobsds'
Naja als jij dit snapt, snap ik het ook.. maar het zal wel neerkomen op:
Damn wat zie jij er lekker uit!

Dus wij: Ja.. (Is hetzelfde hier als in Nl, lekker makkelijk, scheelt een hoop ellende)
Ineens bonkt ie weer op de deur.. dat ie dan binnenkomt, had ie mee kunnen delen in onze pret.. maar nee.. deed ie niet!

Uiteindelijk heb ik Jenny vandaag maar verteld dat ik de boosdoener was van die foute koosnaampjes.. Altijd fijn! :D

Even wat praktische info:
We hebben woensdag het geld naar de stichting gebracht..!

Jajajaja, maandag begint het kamp! En op dat kamp is een talenten show..
En wat zou nu ons talent zijn?


Komop hou het netjes.. er zijn kinderen in het spel!



Juist!
Spice girls! :D
Playbacken, dansen, en ons gek verkleden..
Mogen jullie raden wie van deze ultra lekkere chicks ik mag zijn??

Emma Bunton.. :) Jippie!!

We zijn iedere avond lekker aan het oefenen, we doen namelijk het nummer Wannabe!
En Jenny en ik hebben de choreografie van dit nummer gedaan!
Ik wil het filmen zodat ik het trots kan laten zien in NL!
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik best wel heel veel talenten heb.. ;)

Even wat meer praktische info:
Maandag zijn Jenny en ik naar het postkantoor gegaan om wat zooi naar Nederland te sturen!
En wel via sea mail!
Enige nadeel, duurt 2 maanden.. en sommige dingen kunnen breken!
Maar ik heb 1 heeeel mooi souvenir gekocht van keramiek.. voor mijn lieve mama, en dat ding is me toch een partij zwaar, niet te geleuve!
Dus ik ga daar niet de hele tijd mee rondsjauwen op Bali en Lombok, duss ik heb het heeel netjes ingepakt! In de hoop dat het heel aankomt.. dus bij deze mam:
Alvast sorry als het stuk gaat!

Verder zit er in die doos.. jaja we hebben het in dozen gedaan..
Nog meer souvenirs voor iedereen, een hoop kleding, en een boek!
Scheelt een hoop ellende!
Maar dat betekent mensen, dat je niet getreurd moet zijn als je geen souvenir van me hebt als ik terug ben.. daar moet je namelijk op wachten tot dat ding eens arriveert!
En als het eerst naar Ethiope vaart kun je het wel vergeten.. want sommige souvenirs zien er uit als eten.. Duss!

Nou.. onze avond was niet echt een Kastelijnsbal, maar we hebben ons prima vermaakt!
Pabo chicks als we zijn..
We hebben namelijk erg leuke spelletjes gedaan!
Een kaartspel, en als iemand een vrouw op gooit, moet zij iets doen, en dan moet iedereen dat nadoen, en wie daar als laatst mee klaar is: Moet drinken!
Maar, we maakte (wederom) teveel herrie volgens die mensen hieroo dat we besloten iets anders te gaan doen!

En wel een verhaaltje maken..
Jaja..
Nou het gaat zo;
Je pakt een stuk papier (A4 formaat), 4 in dit geval, iedereen schrijft op zijn eigen A4-tje 2 regels.. En je vouwt ze zo dat er maar 1 regel meer zichtbaar is..
Vervolgens geeft je het papiertje door aan degene naast je en die schrijft ook weer twee zinnen en vouwt het ook zo dat je er maar eentje ziet!
Naja, zo dus de hele tijd door, tot het blad vol is.. en je een verhaaltje krijgt!

Naja, je wil wel snappen dat als we de hele dag al melig zijn, er alcohol in het spel is, en we gewoon uber kansloze pabo meiden zijn.. die verhalen werkelijk geweldig zijn geworden!

Ik heb hier 1 voorbeeld voor jullie:
En dit is meteen de reden waarom dit bericht voor 18 jaar en ouder beschikt is gevonden! Ik zal het proberen netter te maken dan het is..

Ik zal jullie eens vertellen wat ik van Cin, Babs en Nadine vind
Ik zeg maar zo: Stelletje prostituees zijn het, wat vind jij?

Laat die mensen ook hun geld verdienen, is beter dan
mijn kots op te moeten ruimen voor geld.

Ja of probeer het ff met een lepeltje
Ik denk persoonlijk dat een vork beter gaat!

Maar toch blijf ik erbij dat je met een mes de kontkorsten er beter af krijgt!
Dus laten we het daarop houden, minder pijnlijk!

Juist een paar vingers vind ik ook genoeg.. Een hele vuist
is niet echt mijn ding.. Mijn kamer genoot daarin tegen?

Is gewoon America's Next Top Model lijkt me vrij
duidelijk!

Ja, dat lijkt me wel.
Als Babette dat zegt, die is immers de slimste!

Dat lijkt me nu wel duidelijk!
Na 2 maanden zou dat anders dom zijn!

Ja idd, ****en Godverdomme en hard!


Naja, duidelijk giga onzin toch?? Dit was nog degene die het meest toonbaar was.. kun je nagaan!

Naja, onze stage zit er dus weer op!
Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad, en ga iedereen echt wel missen!
Dit was een ervaring om nooit te vergeten!

En aangezien het hier nu half 12 is, en ik toch onderhand zo ontzettend moe ben dat ik zowat van mijn stoel afval..(Val ik tenminste nog ergens vanaf) ik het een mooie tijd vind om een einde te breien aan mijn verhaal!

Oh trouwens ik heb wel geleerd van een onwijs wijs meisje, dat het goed is aanleg te hebben om dik te worden, heb je tenminste nog ergens aanleg voor!

SPICE UP YOUR LIFE!

Tot snel!
Nog maar 4 weekjes!

Heeel veel liefs,

Baby Spice


Oja:

Vraag van de dag:
Moeten auto's elkaar hier rechts inhalen of links?

  • 23 Februari 2007 - 17:03

    Tanye Wilma:

    Hoi hoi zo weer een heel verhaal van je maar had niet anders verwacht!!!! Fyn dat je het zo naar je zin hebt gehad by je stage en een hoop lol hebt gehad. en nus dus vakantie vieren !!!!Tot de volgende @mail.en maak er nog wat van he.De gr.van hier HOUDOE WANNE XXXXXX

  • 23 Februari 2007 - 17:10

    Andora:

    hoi cindy.

    tjee wat een verhaaltje weer.
    nee, het is echt leuk om te lezen dat jullie erug veel plezier hebben gehad daar.
    en de foto`s zien er ook skon uit.
    we wensen jullie nog veel plezier in bali en lombok.
    en we wachten met smart op de volgende avonturen van jullie samen.

    erg veel plezier daar en watch out.

    liefs andora & adje & pootje van max

  • 23 Februari 2007 - 19:15

    Kelly:

    Heey Meis, wat een geweldig verhaaltje weer.. en supergave foto's!!
    Heel veel succes tijdens jullie volgende avontuur!
    Tot snell
    Kus Kel

  • 23 Februari 2007 - 20:15

    Mark V G:

    Ha Cindy,
    Jij maakt er volgens mij een sport van om lange verhalen te typen;)Ik dacht, langer dan het mijne zal niet lukken, maar je hebt zonder moeite 200 woorden meer. haha
    Jouw carnavalsfoto's zijn ook wel lache hoor! Je lijkt net Dréke Hazes. Ziet er stoer uit.

    Dat drank spelletje is gewoon een milde vorm van "drink to the Queen". Misschien een leuk spel als je wat rond gaat trekken...
    1 t/m 6 is de desbetreffende aantal slokken uitdelen of zelf drinken (rood zelf, zwart een ander (mag je zelf kiezen)) 7 is een atje trekken (rood zelf, zwart een ander). Bij een 8 mag er geplast worden. Degene die 9 trekt is question master; iedereen die antwoord geeft op een vraag die hij/zij stelt moet een slok bier drinken. Dus ook als verderop in het spel de question master onopvallend vraagt wie er aan de beurt is, of wat voor kaart er was getrokken etc.;) 10 is een pose, steeds als degene die de kaart trekt een afgesproke beweging maakt, of in een bepaalde houding gaat zitten moet iedereen dit doen. De laatste moet dan drinken. Bij Boer moet je iets verzinnen wat je nog nooit gedaan hebt. Degenen die dat wèl ooit gedaan hebben moeten drinken.
    Vrouw is de zogenaamde waterval. Iedereen begint tegelijkertijd met drinken. Op het moment dat jij stopt mag degene naast je pas stoppen, maar die moet meer hebben gedronken dan jou. Dan degene die daar weer naast zit etc...(leuk bij grote groepen ;))
    Als er 4 heren zijn getrokken is het spel afgelopen. Bij een aas mag er een regel verzonnen worden. Geen ja of nee zeggen is een leuke. Bijna niet te doen als je goed aangeschoten bent:p

    Nou, veel plezier in Bali en Lombok. We lezen 't allemaal wel!

    Groetties Mark.

  • 23 Februari 2007 - 22:23

    Stefan (baasje):

    Hey meissie, ik was nog ff iets vergeten te vertellen... Ik moest je nog de groenten doen van ene italiaan, die je 2 jaar gelee op het kastelijnsbal "gezien" hebt... Hij vroeg me waar jij was... haha dus ik zeg tegen m, die zit op de wc... Ik denk nu ongeveer 2,5 uur, ze wil vast dr record verbeteren..... Maar volgend jaar MOET je weer mee hoor, jij bent namelijk ook een van mn mafkezen... dus je past er perfect bij... Veel plezier as weken en groetjes weer van
    Sanne Evy Katja Stefan hahha

  • 23 Februari 2007 - 22:51

    Eefje:

    He chick haha fijn dat je nog wat van mijn theorien opgepikt hebt! :P ik heb net de finale van zoek de lama zitten kijken.. (soot idolsmmaar dan op zoek naar n nieuwe lama) maar me favo de belg ist verdomme nie geworden, ik baal! Mooi dak bij jullie spellethe precies kon zien welke zinnen van jou af kwamen! :D ik hou dr van! Dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 10:04

    RIneke:

    Ey chika,
    Polonaise in indonesie dat is echt te vet! Maar idd je hebt hier wel het carnaval gemist hoor ;) In den bosch was het in ieder geval super!! Na een jaar gemist te hebben door sint maarten is het dit jaar dubbel zo veel feest geweest. Dus wacht maar tot volgend jaar ;)
    Tot snel meis!!!! xx

  • 24 Februari 2007 - 13:48

    Emmy:

    Tuurlijk heb ik jou gemist met kastelijnsbal. Er kwam trouwens nog een gast naar mij toe (toen ik bij Roy G op de nek zat te genieten van het uitzicht naar Jan S) Ik dacht dat dat jou IT uit oss was maar dat bleek later niet zo te zijn. het was een nette getrouwde homo. Jammer hahahah. Het was echt super gezellig. Volgend jaar weer lekker de gekheid van jou erbij ......! Liefs Emmy

  • 24 Februari 2007 - 14:54

    Hannelore:

    Hé mèske,

    Serieus.. je ziet er te stoer uit op die foto's. En goed dat je die kinderen de polonaise hebt geleerd, kei lachuh.
    Die drank; ik kon er niet veel van zien wat het was maar volgens mij heb jij er veel plezier aan beleefd!

    Ik wens je veel plezier de komende weken!

    Tot over 4 wkn.

    Dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 19:26

    Dorien:

    Hey vrouwke wat een leuk verhaal weer je kan er wat van.Tis wel leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt gehad en wat gaat t snel he nu heb je gewoon 4 weken vakantie daar.Ik hoop voor je dat je nog genoeg geld over hebt gehouden als ik zo hoor wat je allemaal hebt opgestuurd,hoop ik dat je nog kan rondkomen maar zo slim zal je toch wel zijn he.Als ik zo kijk naar die fotos is t denk ik wel jammer om die schatjes daar achter te laten t zijn echt wel poepies hoor stuk voor stuk.Maar je zal t toch wel naar je zin hebben die laatste weken,nou heel veel plezier die laatste weken en ik wacht met smart af wat je nu weer allemaal gaat meemaken dikke kus van ons en tot je volgende email XXXXXXXXX

  • 24 Februari 2007 - 20:21

    Moeders:

    zo meid nog maar 4 weekjes en dan weer naar het bruisende nederland
    waar je wel uit kunt gaan
    maar juig niet tevroeg de regels daar gelden ook hier (anders is de overgang te groot)geintje hahahahahahahaha veel plezier met de kindertjes daar en geniet maar van je vakantie(alsof je dat al niet hebt al 2 maanden)maar doe rustig aan daar op bali niet teveel zon en drank
    dikke kus
    moeders

  • 25 Februari 2007 - 16:49

    Ilse:

    Dat hakken gaat je ook goed af zie ik! Haha, eej nog 4 weekies jah! Cool man, gaat echt snel...Ummm tot snel haha. Kus ilse

  • 26 Februari 2007 - 16:45

    Jan/Jet Van Geffen:

    Hoi Cindy.
    Dit is onze 1e keer dat we iets naar je schrijven maar we houden wel je site in de gaten want het is erg leuk om te zien hoe goed je het daar doet(vooral de polonaise). Geniet er nog maar een paar weekjes van en tot ziens in Schijndel.

  • 26 Februari 2007 - 17:09

    Sabine:

    Leuke foto's!! Grappig actie met die telefoon van Jenny. Jij bent wel altijd degene met de langste verhalen, maar ik lig wel altijd in n deuk, ga zo door!!
    Geniet van je vakantie.
    xje

  • 27 Februari 2007 - 12:06

    Sjan:

    hallo cindy
    toch nog carnaval was leuk zo te zien aan de foto's
    nu nog kamp en dan lekker vakantie maar dat had je al hahahaha en bier drinken bha bha nog een prettigge vakantie en doe het rustig aan en veel plezier en uitkijken dikke kus van ons
    groetjes sjan & herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2007

Home Sweet Home

16 Maart 2007

Ter land, ter zee en in de lucht!

09 Maart 2007

BAGUS!!!!!!!!

28 Februari 2007

Hey Ho, Let's Go!

23 Februari 2007

Carnaval, Godverdomme, Spice up your life!
cindy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1090
Totaal aantal bezoekers 25008

Voorgaande reizen:

29 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: