BAGUS!!!!!!!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu BAGUS!!!!!!!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van cindy havinga - WaarBenJij.nu

BAGUS!!!!!!!!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

09 Maart 2007 | Indonesië, Ubud

Hier dan eindelijk een berichtje vanuit het paradijs!!

Oke, jullie weten dat ik lange berichten plaats, maar deze valt niet te vergelijken met een van de voorgaande berichten!
Dit wordt een mega verhaal, want heb zoveel te vertellen!!

En het is BAGUS!! (Indonesisch voor goed, of in dit geval UITSTEKEND!)

Nou om maar eens bij het begin te beginnen!
Het vliegveld!
Een aantal leraren kwamen ons uitzwaaien, ze waren zo blij dat ze eindelijk van ons af waren en wilden dus ook zeker weten of we wel echt zouden vertrekken!
Ze hadden nog allerlei leuke kaartjes meegenomen die kinderen gemaakt hadden voor ons! Erg schattig!
En Esfie had een briefje voor ons geschreven en een ringetje met onze naam erin laten maken! Erg schattig dus!

Nou het afscheid ging allemaal goed, om vervolgens te wachten tot we het vliegtuig konden betreden!
Damn wat hadden we er zin in.
Bali, het paradijs op aarde, Here we come!

De vlucht ging uitstekend en binnen een uurtje waren we er.
En we kwamen uit het vliegtuig en wat denk je:
Mega bewolkt!! Ik dacht DJU!! Wat nu??
Paradijs is geen paradijs, met bewolkt weer en regen...

Maar goed, we besloten meteen door te gaan naar HET toeristische plekje in Bali:
Kuta!!

We kwamen daar rond half 5 aan en besloten even lekker over het strand te lopen. Waar ik meteen een nieuwe vriend had gemaakt!
Een Indonesische muzikant, die ons uitnodigde om te komen kijken naar hem in het restaurant waar hij speelt!
Het was erg goede muziek, en we hadden een hele gezellige eerste avond!
We konden zelfs verzoeknummertjes aanvragen.
Dat werd dus Angel van Robbie Williams..

Die hij die avond nog een keertje heeft gezongen voor ons, omdat we het zo mooi vonden!
Ook is deze jongeman een volleerd surfer en zou ons de volgende dag eens leren hoe dat nou precies moet!
Maar helaas, het weer zat gigantisch tegen!!

We werden namelijk wakker zonder zonnestralen.. en geloof me, of trouwens dat doen julie vast wel want jullie weten er alles van:
Dat is geen pretje!

Maar goed, dat is nog te doen.. geen zon in de vroege morgen.. maar als het dan ok nog begint te regen zijn de rapen gaar!!

Jaa, wat doe je dan als het regent??
En je bent in een plaatsje waar strand het voornaamste vermaak is??
JUIST!!
Een scooter huren om vervolgens de omgeving te verkennen.
Het koste zo'n 5 euro met verzekering erbij.
Dat is fijn, want als er nu iets me de scooter zou gebeuren, hoefden we alleen maar maximaal 150 euro te betalen.
Oja, en nog iets. Omdat we geen rijbewijs bij ons hadden moesten we uitkijken voor politie!
Naja zo gezegd, zo gedaan!

Op het begin was het echt heel eng, de wegen waren glad en hobbelig!
Maar na wat oefenen in de steegjes waren we klaar voor de grote wegen!
Waar iedereen links rijdt en elkaar zowel links als rechts inhaalt!
O nog een fijn detail. Als je optrekt met de scooter, rijd je er zo een auto uit.. zo snel zijn die dingen!

Nou wij dus de hele dag lekker rondgescheurd! Heerlijk!!
Op een gegeven moment waren we het beu, en zijn we terug gegaan nar ons prachtige hotel om lekker in het zwembad te gaan liggen.
(Vergeten een foto te maken van dit prachtige hotel, blond geboren!!)

Al snel kwamen er 2 jongens bij en na verloop van tijd werden het er 4. Ze gingen raden waar we vandaan kwamen. Dit waren de antwoorden:
Noorwegen
Zweden
Denemarken
Duitsland!

Vooral dat laatste antwoord deed het m.. dit zouden geen vrienden van ons gaan worden!
Duisters.. kom eens op!

Naja, toen hebben we ze dus maar uit de droom geholpen en gezegd dat we uit NL kwamen.
Vervolgens ging het gesprek alleen maar over klompen, molens, tulpen en coffeshops in Adam.
Wat hebben mensen toch een lekker beeld van ons mooie landje.

Zij kwamen uit Engeland, vlakbij Newcastle.
Na de hele middag hebben zitten kletsen, vroegen ze of we 's avonds naar Bounty Club kwamen. Het was immers vrijdag avond..
Dus daar waren wij wel voor in!!

Wij eerst even lekker geslapen van te voren.. Is namelijk erg slopend zon dagje scooteren!
Maar toen we eenmaal ontwaakt waren, hop stapkleertjes aan en hey ho let's go!

We kwamen bij Bounty, maar er naast was
Paddy's club. Een tent die me als muziek in de oren klonk.
Jaja, je raad t al..
Een en al dikke R&B hits..
Dus wij daarheen!

Geweldig, wat had ik dit gemist zeg! Een goed avondje stappen, met goede muziek!

Op een gegeven moment zijn we toch maar naar Bounty's gegaan, want ja.. ook al dachten we dat het geen vrienden zouden worden, waren ze wel erg gezellig!

Beneden was karaoke en boven de nachtclub, gratis voor gasten die aan de andere kant van de zee wonen: Wij dus!

Beneden maakten de Engelse jongens zich belachelijk door middel van de Indonesische Hype. Karaoke.
We hebben ons kapot gelachen.
Om 2 uur zijn we naar boven gegaan, geweldig:

Podium (meerdere,) kooien, barren, danseressen! We hebben echt een gewdldige avond gehad. En dat blijkt ook wel aan de tijd dat we thuis waren:
5 uur..

De volgende ochtend vonden we dat het tijd werd voor wat cultuur.
Dus wij weer ons nieuwe vervoersmiddel gehuurd om vervolens naar Tanah Lot te gaan. Een dik uur rijden vanaf Kuta.
Tanah Lot is een tempel in de zee, en is werkelijk waar prachtig!!
Er was ook een heilige slang, en als je die aanraakt dan was je beschermd tegen kwade dingen. Dat heb ik dus eens even gedaan! :)

Ook ben ik gezegend door een man. Zo'n 90 % van de bevolking in Bali is Hindoe, en daar horen verschillende rituelen bij.
Zoals heilig water over iemand hoofd sprankelen, rijst op je voorhoofd plakken en een bloem in je haar.
Nou, zo werd ik dus gezegend.

We waren om 12 uur vertrokken en waren om 6 uur terug. Het was een prachtige dag!
Ik heb trouwens uitgevonden hoe hard een scooter hier kan.
Nog harder dan 100.
Ik durfde alleen niet nog harder.. haha!

'S avonds zijn we wederom uitgeweest!
Het was geweldig en we hebben dan ook veel foto's gemaakt!
Hebben zelfs even gedanst in de kooi.
En hier waren ook van die danskluchten net als in dansfilms.
Een cirkel van mensen die allemaal om de beurt hun danskunsten laten zien. Geweldig, pure hiphop! Ik hou ervan!

2 van onze Engelse dachten: Hey dat kunnen wij ook. Haha dat was echt geweldig. Die 2 waren zo bezopen als een kanon en konden totaal niet dansen. Stonden ze daar, midden in de kring vogelbewegingen te maken en de polka te dansen. Damn wat hebben we gelachen!

Toen het 5 uur was en de club ging sluiten vonden we het nog geen bedtijd!
Nee het was tijd voor een loungeclub waar we met zn allen heen gingen.
Prachtig uitzicht!

Bedtijd: 7 uur!

De volgende dag besloten we dat we wel genoeg hadden van dat uitgaan en praktisch niet slapen. We wilden naar een nieuwe plek. En die plek werd Sanur.
We hebben een kerel aan zn haren getrokken en die ons voor 4 euro naar Sanur laten brengen! (Dezelfde kerel, waar we onze scooters huurden) Altijd handig!

We kwamen aan bij ons nieuwe verblijf. En de vrouw die daar alles runde dacht dat Jenny en ik tweelingen waren!
TWEELINGEN???!!!

Jenny snapte dat niet, ikke wel.. Ik begreep het volkomen.
Ik bedoel we hebben immers beide 2 oren, 2 wenkbrauwen, 2 voeten en 2 handen.
Oja, en 10 vingers en 10 tenen hebben we ook beide.
Dus jaa.. ik snap wel dat ze dacht dat we tweelingen waren!

En toen.. toen ging de zon schijnen.. ineens vanuit het niets!!
Heerlijk zonnetje..
Dus wij even het strand verkend..
Heerlijk!

De volgende dag besloten we lekker bruin te worden, door middel van een mega strakke planning!
Een scooter huren (jaja nieuwe hobby) om daar vervolgens in een korte broek en bikini topje op te gaan zitten. En scheuren maar!
Wind in combinatie met zon geeft:
BRUIN WORDEN!!

Na het scooteren zijn we op het strand gaan liggen.. 1 woord:
WOOOOHWWWW!!

Zo horen stranden te zijn serieus.. helder water, wit zand, strandbedjes..
Rustig en heerlijk!

Hebben we daar lekker liggen bakken tot de zon nergens meer te bekennen was.
En hetzelfde geld voor de volgende dag.

Dus je kan je wel voorstellen dat we nu toch wel enigzins verkleurd zijn..
Ik ben nog lang niet tevreden, maar we hebben kleur.. :D

De laatste avond besloten we lekker ergens te gaan zitten eten, kaarten mee om vervolgens daar te vertoeven. En we hadden geluk, er kwam een live bandje spelen!
Of ja, we dachten dat we geluk hadden!

Deze muziek was gewoon dikke vette heavy metal shit...Niet om aan te horen!
We vonden het zelfs gewoon eng..
Zeker nadat ik een smsje kreeg van mama dat er ergens weer een aardbeving was geweest.
Op dat moment vonden we het mooi geweest en gingen we terug naar ons ' hotelletje'.

Waar we nog even genoten hebben van het prachtige uitzicht:
Een stenen muur, met als decoratie wat planten!
Damn, paradijs zeg ik dan!!

De volgende dag werd het weer tijd voor de volgende stad:
Ubud!!

We kochten weer een kerel om ons naar plaats van bestemming te brengen!
Naja, verkeerde keus gemaakt!
Wat een chagarijn zeg!

Het hotel waar we heen wilden bestond volgens hem niet meer, en onze tweede keus kon hij nergens vinden!
Hij vond mijn boek, Lonely Planet, oud en niet goed, en zei dat alle dingen die daarin stonden niet kloppen!

We hebben al 2 maanden met dit boek gedaan, en er is nog geen 1 keer iets geweest dat niet klopte!
Maar goed, we waren deze kerel beu, gaven hem het geld en zijn maar naar een of ander goedkoop krotje gegaan!

Het is een soort bamboe huisje.
We kwamen eraan en dachten, oh leuk lekker balkon, mooi uitzicht!
Tot we de kamer betraden.
Ik merkte al snel op dat 1 bed vol zand lag.. en dat er zelfs muizenkeutels op lagen.
Gelukkig was het andere bed groot genoeg voor 2 personen dus besloten we daar maar in te slapen!
Maar dat is nog niet alles, de hele vloer ligt vol met zand, de ramen kun je niet eens ramen noemen.. het zijn spijlen met gaas ervoor. en de gordijnen zijn te kort, smerig en vies. Het tocht er aan alle kanten.
De deur kan alleen op slot met een hangslot die iedere slome open kan breken en om maar niet te spreken over de douche!

Ik wilde lekker douchen.. Niet dus!
Geen water, moest ik in mn handddoekje naar een vrouwtje lopen om te vragen of we water konden krijgen.
Ineens deed hij het.. maar wel een pisstraaltje!
Niet eens genoeg om je bilnaad mee schoon te krijgen, laat staan je haar uit te spoelen!

Maar goed.. dat terzijde!

De eerste avond hier hebben we een prachtige traditionele dansvoorstelling bekeken.
Echt geweldig.

Oh deze avond kregen we fijn nieuws te horen:
Altijd fijn namelijk als je te horen krijgt dat er een vliegtuig in brand is gevlogen in de stad (Yogyakarta) waar we zelf vertrokken zijn met een vliegtuig van dezelfde maatschappij! En dat we ook nog vanuit Lombok naar Jakarta vliegen met een vliegtuig van die maatschappij!

Heerlijk al die rampen die hier gebeuren!!

En gister hebben we een dagtour gemaakt!
We hebben voor 25 euro een kerel gekocht die ons overal heen bracht waar we wilden.
Dus we hadden een mooie culturele tour uitgekozen en gingen op pad!

Het eerste wat we gingen bekijken was, jaja een tempel!

Ik heb er eens liedje over gemaakt:

'Daar boven op dien berg, daar boven op dien berg. Daar staat een tempel, daar staat een tempel. Die tempel is de grootste, die tempel is de grootste. Vahan allemaal, vahan allemaal.

En van je hela hela hela ho lala hey!
hela hela hela ho lala hey! '

Naja, die tempel lag dus boven op dien berg!
En die kerel vraagt doodleuk aan ons..
Als je onderaan dien berg begint moet je 8 uur lopen voor je er bent..
Als je in het midden op dien berg begint moet je 3 uur lopen..
Als je met de auto naar boven rijdt hoef je maar 15 minuten te lopen..
Wat willen jullie het liefst??

En wat denken jullie nu dat we geantwoord hebben??
Hahahahahaha! Het is vakantie kom op.. 8 uur wandelen.. 3 uur wandelen..
Ik vind 15 minuten al veel.. ik vroeg dan ook kan je ons niet helemaal naar boven brengen?
Maar dat kon niet.. Balenn!

Maar het was die 15 minuten waard, het was een prachtige tempel!

Vervolgens gingen we naar een fruitplantage, van DE fruitsoort in Bali:
Snake Skin fruit..

Niet zo heel erg lekker.. maar wel leuk om te zien!

Vanuit daar hebben we nog even prachtige uitzicht foto's gemaakt, om vervolgens naar het strand van Pandanbai te gaan!
Dat is de plek waar we heen wilden gaan na Ubud, dus we wilden even checken of het de moiete waard was..
Mijn hemel!
Werkelijk fantastisch!!
Strand, zooo hoort een strand te zijn..
Praktisch niemand daar.. Lekker snorkelen!
Daar gaan we morgen dan ook heen!

Om daar te verblijven tot en met dinsdag.. want dan gaan we met de boot naar Lombok!
Maar daar straks meer over..

Na dat prachtige strand gezien te hebben gingen we naar de vleermuis grot tempel!

De aroma komt je tegemoet, zodra je het duertje open doet!

Is wederom een zin uit een liedje dat erg toepasselijk is bij dit gebeuren!

Pff wat een stank!
En wat een vleermuizen..
Er zaten er wel 10.000den!

Erg leuk om te zien.. maar pff vieze beestjes!

Vervolgens de laatste stop.. KlungKung.. Wederom een tempel! Ook erg mooi.. maar we hadden het wel vort zon beetje gehad.. Het was immers al 5 uur, en we waren om 9 uur vertrokken.. mooi geweest dus!

Vlug even wat foto's gemaakt.. en toen hey ho let's go naar huis!

Oh belangrijk detail.. gister bij die vleermuizen grot tempel hebben jenny en ik een ketting gekregen van een vrouwtje. En die ketting zou ons geluk brengen!
En hij werkt..

Want we zitten nu in een internetcafe.. en ik heb de ketting om!
Jenny niet..

Wat denk je??

Stroom valt uit.. Jenny's hele verhaal weg.. omdat haar computer uit viel..
De mijne daarentegen bleef gewoon aan, dus ik kom hem nog vlug even opslaan!

Kijk jullie zijn zometeen 3 uur bezig met mijn verhaal te lezen.. Kun je nagaan hoelang ik er mee bezig ben het te typen..
Ik geloof er dus heilig in dat deze ketting geluk brengt!

Dus als we met de boot naar Lombok gaan doe ik deze ketting aan, als we met het vliegtuig vanuit lombok terug vliegen naar Jakarta, doe ik deze ketting aan!
Hij zal me beschermen!

Nou vandaag gaan we nog eventjes wat souvenirs shoppen en lamballen.. Om vervolgens dus naar Pandanbai te gaan.. en daar weer een mooi kleurtje te verkrijgen!

Dinsdag vertekken we naar Lombok, en daar gaan we eilenaden bezoeken.. Prachtige eilanden..
Hopelijk zien we schildpadden, dolfijnen, gaan we snorkelen en wederom lekker een kleurtje verkrijgen!

We hebben namelijk besloten:
Geen cultuur meer in Lombok!

Puur genieten..

En dat is wat we gaan doen!
Voor de laatste 14 dagen dat we hier zijn..

Time flies when you're having fun!

Tot snel allemaal,

hele dikke kus

vanuit het paradijs!

• 09 Maart 2007 - 05:06

Cindy:

Ik denk ik plaats er even mooi foto's bij om jullie lekker jaloers te maken..
    Maar nee hoor.. Geen usb verbinding hier!

En ik moet zeggen dat ik nu ik mijn verhaal terug lees, trots ben op het feit dat ik alles van de afgelopen week zo kort verteld heb..

Ik was namelijk binnen 10 minuten klaar met lezen..

Ben dan weliswaar veel details vergeten, maar goed!
    Shit happens!

Daaag

Kusje

• 09 Maart 2007 - 07:18

Mama:

mooi dat die ketting je beschermt is misschien wel nodig daar niet te veel sjoppen je moet het allemaal mee sjouwen
    jammer van de foto,s had ze graag gezien ik wens je veel plezier daar en de andere meiden ook nou tot over twee weken
    de pop was heel mooi
    geniet er nog maar van die twee weken zijn zo om
    dikke kus moeders

• 09 Maart 2007 - 08:26

Andora:

hoi cindy,

tjee weer zo`n lang verhaal.
    nee te gek dat jullie daar zo veel plezier hebben en dat jullie eens goed gezegend zijn.
    de foto`s zullen ook wel erug mooi zijn (net zoals de vorige). het is nu aftellen tot de dag dat jullie terug komen. nog 15 dgn (veilig en wel). nou veel plezier en have fun with the dolphins and more.
    zie veel doe lekker relaxt. en tot snel.
    liefs andora & adje & max. xxx

• 09 Maart 2007 - 09:15

Wtr:

en jij baalde dat je casteleinsbal hebt gemist? Dat zou ik geen moment missen! Maareh sinds je t over je bilnaad heb gehad, dat je die niet meer schoon kreeg ben je er niet meer op terug gekomen.. is dat wel nog een beetje gelukt?

kus
    wtr

• 09 Maart 2007 - 10:44

Hannelore:

Hey Cin,

Wel weer een leuk en lang verhaal! Ik heb er welliswaar 8 min. over gedaan om het te lezen. :) :)
    Gelukkig dat je het naar je zin hebt en dat het lekker weer is (op zijn tijd)!
    Ik ben benieuwd naar al die leuke foto's van je! Ik wil je paradijs wel eens zien! ;)
    Ik zie ze wel weer als je in ons kikkerlandje bent.
    Tot over iets meer dan 2 weken toch?
    Geniet iig nog maar even van het leven daar!
    Kus Hannelore

• 09 Maart 2007 - 18:19

Rineke:

Ey chika!
    Super verhaal! Ben blij dat jullie het nu zo naar je zin hebben! En laat die kerels maar werken voor jullie, zo'n prachtige tweeling hahah.
    Nog heel veel plezier en tot snel he :D
    KUSSS

• 10 Maart 2007 - 18:10

Ilse:

ej cin, phoe wat n verhaal man! Jammer van je foto's....eej nog 2 weekuhhhhhhhhhhhhhhhhhh wiehoe! Em zie ik je weer...nog n fijne tijd, kus

• 11 Maart 2007 - 11:45

Sjan:

hallo cindy
    hoop dat de ketting veel geluk brengt en surfen lijk me ook leuk om te leren nog veel plezier en doe het rustig aan dat je bent uitgerust als je terug komt over twee weken
    de groetjes sjan & herman xxxxx

• 12 Maart 2007 - 14:43

Dorien:

Hey (bruin)witte zozo wat een verhaal weer, wel heel leuk om te lezen en fijn dat je die ketting hebt kun je die niet nog een aankomen kan ook wel wat geluk gebruiken toch? En dat stappen he je hebt je verloren tijd wel weer ingehaald van de eerste weken ,maar ach als je moe bent overdag dan heb je altijd die gele vlek in de lucht nog he kan je lekker nog meer bakken. Nou ben benieuwd wat je de volgende keer weer hebt te vertellen maar als t zon leuk verhaal is als de deze is t de moeite waard. Nog veel plezier met niks doen daar en tot volgende week zaterdag. (dikke) dikke kus van ons xxxxxxxxx doeidoei

• 15 Maart 2007 - 07:49

Bart:

How are ya doin? Alles goed daar op de schitterende Cindonesische eilanden? Wat een verhaal weer zeg, jezusmina, maar ik heb het (welliswaar iets later) weer helemaal gelezen! Nog steeds erg leuk en wat kun jij ouwehoeren zeg :p Veel plezier nog en morgen als je opstaat gewoon denken "Ah, it's just another day living in paradise!" Spreek je snel weer!

Kus
    B